Bijzonder worden

Hoe maak je van een functioneringsgesprek een toekomstgesprek?

Hoe maak je van een functioneringsgesprek een toekomstgesprek?

Meer en meer organisaties passen hun gesprekscyclus aan naar de behoefte van deze tijd. Hierbij stappen ze af van gesprekken die gaan over afrekenen (zoals het beoordelingsgesprek of het functioneringsgesprek) en stappen over op gesprekken over de toekomst (zoals ontwikkelgesprek…

Lees verder

Hoe handel je e-mail het beste af?

Hoe handel je e-mail het beste af?

Naast de telefoon is e-mail dé kans om het verschil te maken. E-mail is snel en laagdrempelig. En juist daardoor gaat het vaak mis. Voordat je er erg in hebt, wordt de boodschap door de ontvanger niet, of verkeerd begrepen….

Lees verder

Wat moet ik doen bij een slechte referentie?

Wat moet ik doen bij een slechte referentie?

In trainingen word ik nog wel eens gevraagd of en hoe je moet reageren op een negatieve referentie/waardering van een klant. Omdat dat niet altijd bekend is, blijft zo’n referentie nog wel eens liggen of wordt ‘geen tijd’ gebruikt om…

Lees verder

Hoe maak ik het verschil ten opzichte van mijn concurrenten?

Hoe maak ik het verschil ten opzichte van mijn concurrenten?

Als alle producten op elkaar lijken ga je voor de goedkoopste. Dat is logisch. Want waarom zou je meer betalen. Als een ondernemer mij vraagt om mee te denken is steevast mijn openingsvraag: Oké, je wilt niet mee in de…

Lees verder

Wat zeg ik tegen een klant die korting wil?

Wat zeg ik tegen een klant die korting wil?

“Het is een goed verhaal. Wij willen best met u in zee, maar de ander is een stuk goedkoper.” Wat doe je? In een eerste reactie ben je ongetwijfeld teleurgesteld, want daar heb je geen uur voor zitten kletsen. Toch…

Lees verder

Hoe realiseer ik mijn doelen?

Hoe realiseer ik mijn doelen?

Met alleen voldoende drive als ondernemer word je nog geen succesvolle ondernemer. Om je motivatie vorm te geven moet je duidelijke doelen stellen. Daarom staan we stil bij het stellen van doelen. En bij de vraag hoe je doelen realiseert….

Lees verder

Op welke vraag wil jij een antwoord?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.